[x] [x]
.:Aeroklub Partizánske:. |  .:Fotogaléria:. |  .:Videogaléria:. |  .:Foto týždňa:. |  .:Kniha návštev:. |  .:Linky:. |  .:Moje konto:.
 MENU [x]

 METEO [x]

 FotoGaléria [x]

 Slnko [x]
LZPT Partizánske
48°37'N 18°20'E
Východ: 7:33 AM
Západ: 4:21 PM
LZIB Bratislava
48°10'N 17°12'E
Východ: 7:36 AM
Západ: 4:27 PM
LZKZ Košice
48°39'N 21°14'E
Východ: 7:21 AM
Západ: 4:09 PM

 Jazyky [x]
Vyberte jazyk rozhrania:

Slovak English German Polish


  ZÁŽITKY Z LIETANIA, ČLÁNKY, ZAUJÍMAVOSTI


NIMBUS 4DM a austrálske "tisícky" (1.časť) Slováci a Česi v Austrálii 2004/2005
NIMBUS 4DM a austrálske "tisícky" (2.časť) Lietanie na DG1000S
NIMBUS 4DM a austrálske "tisícky" (3.časť) Prvý let Orlíka
NIMBUS 4DM a austrálske "tisícky" (záver) 4. júl 2005 - historický deň v plachtení
Ľubor Kuvik v Austrálii 2005/2006 Prvý slovenský tisíckár
Plachtárske Majstrovstvá Slovenska dvojsedadlových vetroňov 2007 a MAM 2007   

 

Fotogaléria  Fotogaléria  Fotogaléria  Fotogaléria
 
Click here to see more photos

PRVÝ LET ORLÍKA VT-116 OM-8410 PO 14 ROKOCH
 

Štvrtok, 13. máj 2004. Počasie na Slovensku nič dobré neveští pre tento deň. V Partizánskom je 8/8. Aj napriek tomu sadáme do auta a vyrážame smerom do Brna - na letisko Medlánky. Druhé auto odchádza z Bratislavy a cieľ jeho cesty je zhodný s našim. Vezie sa v ňom zástupca LÚ SR. Prichádzame k Trenčínu a leje ako z krhle. V priesmyku dohľadnosť tak 300 m. Môj optimizmus je na pokraji. Na slovensko-českých hraniciach počasie rovnaké. Až keď schádzame do Bánova, začína presvitať slnko a pofukovať vietor. A čím ďalej ideme, tým sa počasie viac zlepšuje. No, konečne si hovorím: "Dnes to musí vyjsť!". Na letisku v Medlánkach, vo firme AVEKO, nás čakal krásny žltý Orlík VT-116, s poznávacou značkou OM-8410 - po generálnej oprave. Marián Szabó mladší a zástupca LÚ SR Vlastislav Edelstein tam z Bratislavy dorazili skôr. Po prebraní vetroňa z opravárenskeho zariadenia sadol doňho zástupca ÚCL ČR (J. Hammer) a odštartoval k zalietavaciemu letu. Keď som tam prišiel ja - vetroň stál pred hangárom a čakal na "slovenský" zálet. Bola to lahôdka vidieť po rokoch vetroň, na ktorom som nalietal kopec hodín a preletel stovky kilometrov. Hneď na prvý pohľad bolo vidieť, že práca odvedená firmou AVEKO je skutočne krásna. Dovolím si tvrdiť, že povrch krídiel a trupu, vybavenie kabíny bolo oveľa kvalitnejšie vykonané, ako keď sa pred mnohými rokmi orlíky sériovo "chrlili". Predletová prehliadka, nastavenie pedálov nožného riadenia a už som si obliekal padák. Sadám do kabíny, upínam pásy a už predo mnou tíško ševelí motor Z-226M (motor má perfektný zvuk - s tlmičom hluku na výfukoch), v kabíne ktorej sedí Michal Šťastný z Brna. Lano sa našponovalo, trochu som pribrzdil koleso, a už sa dolu kopcom rozbiehame. Orlík sa odlepil a už letí aj vlečná. Stúpame. Začína pršať asi v tristo metroch. Vyhýbame sa prehánke a vo výške 800 m sa vypínam. Tichý šum letiaceho vetroňa trochu rušili miestami kvapky dažďa, ale bol to nezabudnuteľný zážitok, na ktorý sme všetci čakali od októbra minulého roka, kedy padlo rozhodnutie o generálnej oprave. Zatáčky doľava, doprava, let na minimálnej rýchlosti, mierne pády, rozbeh na rýchlosť 150 km/h (je to max. povolená rýchlosť), let s klapkami, a potom trochu kľudného polietania na "nuličke" pod jedným zmoknutým mráčikom. Niekoľko zákrut nad hangárom vo výške asi 200 m pre fotoaparáty a kameru, a odlet na okruh. Pristátie do kopca pred hangár... Po pristátí sme ho hneď zatlačili do hangára, lebo začalo opäť pršať. Vypísali sa preberacie a zalietavacie protokoly. A teraz už Orlík VT-116 - OM-8410 - tretí so slovenskou poznávacou značkou čaká na prevlek na Slovensko. Patrí sa na tomto mieste poďakovať všetkým, ktorí fandili dobrej veci, ale hlavne pracovníkom firmy AVEKO Brno, ktorí odviedli skutočne perfektnú prácu. Mojim vnútorným želaním je, aby mali čo najviac podobných zákaziek aj zo Slovenska, aby slovenské nebo brázdila aspoň polovičná "letka orlíkov", ako je tomu v Čechách.
Keď bude Orlík na Slovensku, napíšeme o tom, a už dnes sa tešíme na každého záujemcu, ktorý si bude chcieť dať na ňom "skoka" do termiky...

Marián Szabó, senior a junior


13. mája 2004
Svoje príspevky môžte posielať na maro@freefly.sk
Powered by: SzM soft ©2004
 FreeFly INFO [x]
COROWA 2009


COROWA 2009


COROWA 2009



 LZPT webcam [x]

 Foto týždňa [x]

 KBO SNA [x]

 Login [x]
Užívateľské meno

Heslo


Ešte nemáš konto? Môžeš si ho vytvoriť. Registrovaný užívateľ má množstvo výhod, napr. posielanie okamžitých správ iným užívateľom, posielanie komentárov s vlastným menom, možnosť pridávať fotografie do galérie...

 Kto je online [x]
Momentálne je online 161 hostí a 0 členov.

Ste anonymný užívateľ. Zaregistrovať sa môžete tu

DETAILY

 Linky [x]

 Počítadlo návštev [x]
Zaznamenali sme
50831437
strán zobrazených od júna 2003

Počet dnešných unikátnych IP adries:
0



www.freefly.sk
Powered by SzMsoft ©2003-2005. Polish translations by Cezary Dąbek. Flying server www.freefly.sk is administrated by maro@freefly.sk - www.artweb.freefly.sk
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.