[x] [x]
.:Aeroklub Partizánske:. |  .:Fotogaléria:. |  .:Videogaléria:. |  .:Foto týždňa:. |  .:Kniha návštev:. |  .:Linky:. |  .:Moje konto:.
 MENU [x]

 METEO [x]

 FotoGaléria [x]

 Slnko [x]
LZPT Partizánske
48°37'N 18°20'E
Východ: 5:15 AM
Západ: 8:31 PM
LZIB Bratislava
48°10'N 17°12'E
Východ: 5:21 AM
Západ: 8:34 PM
LZKZ Košice
48°39'N 21°14'E
Východ: 5:03 AM
Západ: 8:19 PM

 Jazyky [x]
Vyberte jazyk rozhrania:

Slovak English German Polish


  ZÁŽITKY Z LIETANIA, ČLÁNKY, ZAUJÍMAVOSTI


NIMBUS 4DM a austrálske "tisícky" (1.časť) Slováci a Česi v Austrálii 2004/2005
NIMBUS 4DM a austrálske "tisícky" (2.časť) Lietanie na DG1000S
NIMBUS 4DM a austrálske "tisícky" (3.časť) Prvý let Orlíka
NIMBUS 4DM a austrálske "tisícky" (záver) 4. júl 2005 - historický deň v plachtení
Ľubor Kuvik v Austrálii 2005/2006 Prvý slovenský tisíckár
Plachtárske Majstrovstvá Slovenska dvojsedadlových vetroňov 2007 a MAM 2007   

 

Fotogaléria  Fotogaléria  Fotogaléria  Fotogaléria
 
Click here to see more photos

XVI. plachtárske Majstrovstvá Slovenska dvojsedadlových vetroňov 2007
a
XXVII. ročník Memoriálu Alexandra Makarenka 2007
 

Aeroklub Partizánske bol poverený SNA usporiadaním XVI. plachtárskych Majstrovstiev Slovenska dvojsedadlových vetroňov, ktoré sa na letisku v Partizánskom konali v dňoch od 1. do 11. augusta 2007. Súčasne s týmito majstrovstvami prebiehala už tradičná, a dobre známa a obľúbená súťaž medzi slovenskými plachtármi - XXVII. ročník Memoriálu Alexandra Makarenka.

Do majstrovskej súťaže sa prihlásilo 12 dvojčlenných posádok - po jednom vetroni Duo Discus, Twin Astir, Janus, L-23 Super Blaník a osem L-13 Blaník (škoda, pred začiatkom súťaže však bolo o dva „blaníky“ menej). Medziklubová súťaž mala na gride 19 vetroňov - 13 VSO-10, 1 Std. Cirrus, 1 Nimbus 2b, 1 Astir CS, 1 Cirrus VTC a 2 ASW-15.

Otvorenie súťaží prebehlo súčasne 1. augusta 2007 a hneď potom nasledoval prvý briefing pretekárov, na konci ktorého boli vyhlásené prvé disciplíny - pre dvojsedadlovky to bol rýchlostný let na 2,5 hodiny na trati LZPT (hangár) - Tužina (R=20 km) - Šurany (R=20) - Bošany (R=0,5) - LZPT - celková dĺžka 112,6/271,7 km. Klubovka dostala trať v približne rovnakom priestore na 3 hodiny - LZPT - Kľak (R=20) - Nové Zámky (R=15) - Bošany (R=0,5) - celková dĺžka 162,0/302,0 km. Vzlety boli otvorené o 12.00 h a už krátko pred 13.00 h odleteli prvé dvojsedadlovky na trať. Podmienky boli dobré, o čom svedčila aj rýchlosť víťaznej posádky Duo Discusa - 105,9 km/h po uletení 267,5 km, ktorá sa tým usadila na prvom mieste. V klubovke sa najlepšie darilo „46-ke“ po uletení 278,6 km rýchlosťou 90,3 km/h - zisk 1000 bodov.

2. augusta - druhá letová disciplína pre obe súťaže - dvojsedadlovky rýchlostný let na 3 hodiny na trati LZPT - Krpeľany (R=30) - Šurany (R=30) - Topoľčany (R=10) - LZPT - celková dĺžka 153,1/408,0 km. Tentokrát to bolo trochu veľké sústo pre pretekárov, lebo počasie v okolí 1. OB nedovolilo nahnať kilometre a každý sa ponáhľal dolu na juh. Ako inak, najlepšie to zase kĺzalo posádke Duo Discusa, ktorá získala 1000 bodov za uletenú vzdialenosť 276,1 km rýchlosťou 82,4 km/h a svoje hniezdo na prvom mieste v celkovom hodnotení si pomaly a isto budovala. Klubovka to mala na 3,5 hodiny na trati LZPT - Oravský Podzámok (R=30) - Svinná (R=10) - Šurany (R=30) - Bošany (R=5) - LZPT (214,7/481,0 km). Najlepšie sa s nástrahami počasia vysporiadal NK - uletel 320,3 km rýchlosťou 72,7 km/h. Na čele súťaže sa usadil s malým náskokom minuloročný víťaz MAM (46).

3. augusta - počasie pribrzdilo organizátorov súťaží a riaditeľ vyhlásil neletový deň, ktorý každý trávil individuálne - turistika, nákupy, pranie a nejaké to pivko...

4. augusta - grid sa ráno staval, prípravy na súťažné lety ako po prvé dva dni. Aj keď počasie nevyzeralo sľubne, metman avizoval malé okno, a tak vyplašenky boli rozdané do rúk pretekárov. Dvojsedadlovky 110,2 km na trati LZPT - Rybany (R=0,5) - Horné Lefantovce (R=0,5) - Cígeľ (R=0,5) - LZPT - Janus vyhral túto disciplínu rýchlosťou 87,9 km/h, keď Duo Discus pristál už po uletení iba 41,2 km, ale vedúcu pozíciu si udržal. Klubovka - 125,4 km s tromi otočnými bodmi - Cígeľ (R=0,5) - Horné Lefantovce (R=0,5) - Jankov Vŕšok (R=0,5). Tu došlo k traseniu hrušky, keď vedúci pretekár pristál v poli pred dosiahnutím posledného otočného bodu. Vyhral opäť NK a vyšplhal sa na prvú priečku v celkovom hodnotení.

5. augusta - opäť, už štvrtý, letový deň. Dvojsedadlovky - rýchlostný let na 3,5 hodiny na trati LZPT - Ružomberok (R=30) - Trenčín (R=13) - Vráble (R=20) - Bystričany (R=10) - LZPT (dĺžka 199,3/465,3 km). Vyhral opäť Duo Discus po uletení 334,8 km rýchlosťou 94,2 km/h a upevnil si svoje postavenie vo vedení. Klubovka tiež 3,5 hodiny na trati LZPT - Oravský Podzámok (R=30) - Zobor (R=10) - Tekovský Hrádok (R=20) - Čičmany (R=10) - LZPT, celková dĺžka 276,9/536,3 km. Cez cieľovú pásku preleteli len dva vetrone. Najlepšie sa darilo „Viktorovi“, v ktorého kokpite sedela jediná žena štartového poľa - Zuzka Hrnčíriková. Uletela 326,7 km rýchlosťou 76,0 km/h a tým sa vyšplhala po tejto disciplíne na prvé miesto v celkovom hodnotení.

6. augusta - letelo sa znovu, grid postavený už pred desiatou hodinou. Trať pre dvojsedadlovky 122,4 km - LZPT - Kľak - Podhradie - LZPT (na OB R=0,5 km). Do cieľa doleteli všetci - pre „duáča“ to bola lahôdka na jednu hodinu a šesť sekúnd (v=122,2 km/h). Jeho prvá priečka v celkovom vedení nebola ohrozená, ale Blaník T1 sa im zavesil na chvost... Klubovka o niečo dlhšie - 203,5 km na trati (s 500 m cylindrami) LZPT - Turček - Motešice - Nitra - LZPT. „Fox 3“ siahol po víťazstve za 810 bodov (v=80,6 km/h). Situáciu v čele závodu sa zmenila - žlté tričko si obliekla „46-ka“, avšak súťaž sa ešte neskončila...

7. augusta - šiesty súťažný deň ohrozovali podľa predpovede silné búrky na celom území. Bolo potrebné čo najskôr odletieť na trojuholníkovú trať LZPT - Turčianske Teplice (R=20) - Nitra (R=15) - LZPT, dlhú 102,9/241,1 km a za dve hodiny čo najviac uletieť. Večer sa ukázalo, že cylinder okolo 1. OB sa nedal využiť a okolo 2.OB bol príliš malý... Najlepšie sa s týmito nástrahami vysporiadal opäť Blaník T1 - uletel 147,6 km rýchlosťou 73,8 km/h. „Duáč“ síce uletel najviac, ale do dvoch hodín mal ešte 20 minút... Ostal však na prvej priečke, ale „T1-ka“ znížila trochu jeho náskok. Klubovka letela v podobnom priestore rýchlostný let na dve hodiny na trati LZPT - Krížna (R=30) - Žirany (R10) - Nová Baňa (R10) - Bošany (R=2) - LZPT, celkom 126,1/327,6 km. Ešte pred otvorením štartu boli však pozorované v oblasti Krížnej silné búrky, tak cylinder okolo 1.OB bol zväčšený (podobne aj u dvojsedadloviek), čo dávalo akú-takú nádej na obletenie naplánovanej trate. Počasie si urobilo svoje vlastné rozhodnutie, o čom svedčilo aj to, že cieľovú pásku preletel iba jeden vetroň - NK - po uletení 163,7 km rýchlosťou 81,9 km/h, avšak „len“ za 294 bodov. „46“ sa udržala na prvom mieste. Pri večeri bolo o čom rozprávať...

8. augusta - dvojhodinový rýchlostný let s dvoma otočnými bodmi (117,1/245,5 km) na trati LZPT - Svinná (R13) - Nové Zámky (R=20) - LZPT bol vyhlásený pre dvojsedadlovky. Dou Discus zabojoval, uletel 191,4 km rýchlosťou 85,7 km/h a upevnil si opäť postavenie na čele. Klubovka to mala traťový let aspoň na 1,5 hodiny - 105,5/267,8 km na trati LZPT - Nitrianske Rudno (R=15) - Nové Zámky (R=25) - Bošany (R=2) - LZPT. „Fox 3“ opäť zvíťazil - o 3 body pred „46-kou“ - rýchlosťou 79,6 km/h po uletení 141,7 km. Prvá pozícia domácej „46-ky“ sa pomaly upevňovala, ale pred pretekármi boli ešte tri súťažné dni.

9. augusta - a opäť sa letelo, už ôsma disciplína. Pre dvojsedadlovky bol vyhlásený rýchlostný let na dve hodiny na trati LZPT - Tužina (R=18) - Nitra (R=15) - Nová Baňa (R=15) - Bošany (R=3) - LZPT. Počasie bolo dobré, svedčil o tom aj výkon víťazného Duo Discusa a jeho dosiahnutá priemerná rýchlosť na trati 113,9 km/h, po uletení 227,8 km. Hruška sa netriasla, a tak jeho prvá pozícia sa upevnila... Klubovka dostala tiež vyplašenky na rýchlostný let na dve aj štvrť hodiny, cez dva otočné body - Martin (R=25) a Nitra (R=20). Nervozita medzi pretekármi vzrastala a favoriti sa na trati strážili. Časy odletu boli približne rovnaké. Prílety na cieľovú pásku ovplyvnila búrková činnosť v okolí letiska Partizánske, keď pretekári volili radšej bezpečnejšie pristátie na letisku, ako pristátie do poľa v búrkach. Ich rozhodnutia sa ukázali veľmi správne, lebo v čase hromadného pristávania vetroňov na letisku už pršalo, no jadrá búrok, našťastie, sa letisku vyhýbali. Všetky vetrone boli rekordne rýchlo ukotvené a zahángarované. Každý bol šťastný, že je v suchu doma. V disciplíne najlepšie kalkulovala domáca „82-ka“ a po uletení 185,7 km za 02:13:48 h získal 692 bodov. „46-ka“ - favorit súťaže si svoje postavenie na čele upevnil.

10. augusta - ráno zatiahnutá obloha bola jasným znamením, že sa nepoletí. Aktivity pretekárov sa zmenili na prípravné práce k odchodu domov, lebo meteopredpoveď nedávala veľký predpoklad, že posledný deň súťaží bude letový.

11. augusta - i keď to ráno vyzeralo, že sa poletí, predpoveď z predchádzajúceho dňa sa splnila. Obloha zatiahnutá, sem-tam síce malé prekvapenie v podobe kumulov, ale nič z toho už nebolo. Vlečné lietadlá začali odťahovať vetrone na svoje materské letiská a transportné vozy pohltili tie, čo tu ešte v hangári a na ploche zostali. Od obeda sa varil guľáš a pripravoval slávnostný ceremoniál odovzdávania cien najlepším.

Za zmienku na záver stojí snáď konštatovanie, že počas 11 súťažných dní - z toho 8 letových - sa nalietalo na vetroňoch 776 hodín a na preletoch sa uletelo 36241 km, vykonalo sa viac ako 250 aerovlekov z letiska pomocou piatich vlečných lietadiel, niekoľko vlekov z poľa, ale boli to aj kilometre najazdené pri spätných pozemných transportoch vetroňov. A toto všetko, dnes už môžeme kľudne povedať, s čistým štítom. Vďaka za to patrí všetkým, predovšetkým pretekárom, potom vlekárom, vodičom, pomocníkom, leteckým mechanikom, celému organizačnému štábu súťaží, ale aj neviditeľný boh Termoska nám pomáhal. Guľáš rozvoniaval po celom letisku, zástavy FAI a Slovenskej republiky plápolali na stožiaroch, stupne víťazov boli pripravené na vyhlasovanie víťazov. Krásne ceny pre najlepších - poháre, medaily, diplomy, veľké farebné zarámované fotografie a zopár upomienkových darčekov. Pre najlepšieho v klubovej súťaži čakal aj Putovný pohár MAM, ktorý po hattricku zostáva v rukách trojnásobného víťaza Memoriálu Alexandra Makarenka (v nedávnej minulosti sa to už stalo, takže toto je už druhý putovný pohár...). Na stupne víťazov začali vystupovať najprv víťazi Majstrovstiev Slovenska v plachtení na dvojsedadlových vetroňoch. Majstrom Slovenska pre rok 2007 sa stala posádka z prievidzkého aeroklubu - Tomáš Bobok a Alojz Maroš - so ziskom 4151 bodov, druhá bola posádka, snáď „turboblaníka“, z Prešova - Dušan Kašimir a Ľubomír Beluško (3614 bodov) a na treťom mieste domáca posádka Bohumil Vašek a Ján Zubák (3334 bodov). Víťazom medziklubovej súťaže Memoriál Alexandra Makarenka 2007 sa už druhýkrát po sebe stal domáci pretekár Marián Szabó (mladší) so ziskom 5029 bodov, ktorý je na dobrej ceste k získaniu putovného pohára... Na druhom mieste sa umiestnil tiež domáci pretekár Dušan Zubák (4555 bodov) a tretia bola jediná žena v štartovom poli Zuzana Hrnčíriková (4549 bodov), ktorá v deň svojích menín dostala aj peknú kyticu. Čo dodať na záver krásneho a vydareného podujatia? V krátkosti - ďakujeme všetkým, a tešíme sa na stretnutia na letisku v Partizánskom v priestupnom roku 2008.

Marián Szabó st.

 FreeFly INFO [x]
COROWA 2009


COROWA 2009


COROWA 2009



 LZPT webcam [x]

 Foto týždňa [x]

 KBO SNA [x]

 Login [x]
Užívateľské meno

Heslo


Ešte nemáš konto? Môžeš si ho vytvoriť. Registrovaný užívateľ má množstvo výhod, napr. posielanie okamžitých správ iným užívateľom, posielanie komentárov s vlastným menom, možnosť pridávať fotografie do galérie...

 Kto je online [x]
Momentálne je online 37 hostí a 0 členov.

Ste anonymný užívateľ. Zaregistrovať sa môžete tu

DETAILY

 Linky [x]

 Počítadlo návštev [x]
Zaznamenali sme
33270022
strán zobrazených od júna 2003

Počet dnešných unikátnych IP adries:
0



www.freefly.sk
Powered by SzMsoft ©2003-2005. Polish translations by Cezary Dąbek. Flying server www.freefly.sk is administrated by maro@freefly.sk - www.artweb.freefly.sk
PHP-Nuke Copyright © 2004 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.